SHIPMAN
FORUM MODELARSTWA SZKUTNICZEGO

Samoloty - [DeA] SPITFIRE Radio Control

Tryton - 2014-08-12, 15:47
Temat postu: [DeA] SPITFIRE Radio Control


mario1985 napisał/a:
...
Ponownie w sprzedaży pojawił się SPITFIRE od DeA, info na stronie wydawcy
...

http://www.spitfirerc.pl/index.php#.U-oX0aOs80k

Przewidywana długość kolekcji to 71 numerów.
• Nr 1 - 4,99 zł w kiosku i w prenumeracie
• Nr 2 - 14,99 zł w kiosku i w prenumeracie
• Nr 3 - 34,99 zł w kiosku, w prenumeracie 29,99 zł



Model Spitfire’a to doskonała replika samolotu typu Mk.V.
Skala 1:10
Długość: 1150 mm
Wysokość: 355 mm
Rozpiętość skrzydeł: 1430 mm
Kompletny model (z silnikiem) waży około 2,5 kg

• Źródło mocy modelu będzie stanowić silnik o pojemności 8,66 cm3 wyposażony w gaźnik oraz profesjonalny tłumik. Silnik będzie można zakupić oddzielnie pod koniec kolekcji (jaki koszt???).

• Do napędu Spitfire’a należy używać specjalnego paliwa do silników spalinowych dla modeli latających (około 10% nitrometanu, minimum 18% oleju rycynowego). Paliwo tego typu można kupić w sklepach modelarskich.

• Modelem będziesz sterował za pomocą czterokanałowego nadajnika działającego na częstotliwości 35 MHz. Wyposażony jest w cztery trymery do regulacji każdego z kanałów oddzielnie. Posiada dwa kwarce, jeden w nadajniku, a drugi w odbiorniku oraz przełącznik baterii z gniazdem na ładowarkę. Do sterowania modelu można zastosować dowolną, minimum czterokanałową aparaturę RC przeznaczoną do modeli latających. Nadajnik radiowy będziesz mógł zakupić oddzielnie pod koniec kolekcji (jaki koszt???).

• Silnik, serwomechanizmy oraz nadajnik radiowy będziesz mógł zakupić oddzielnie pod koniec kolekcji. Dla prenumeratorów przewidujemy specjalną zniżkę!

• Uwaga! Produkt nie jest przeznaczony dla dzieci w wieku poniżej 16 lat. Stosowanie elementów innych niż te dołączane do zeszytów może spowodować wadliwe działanie modelu.

Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z przygotowania modelu niezgodnie z instrukcją i za szkody spowodowane nieostrożnym użytkowaniem.

Model będący częścią kolekcji nie jest zabawką. Należy rygorystycznie przestrzegać zasad bezpieczeństwa podczas jego uruchamiania i pilotażu. Przed użytkowaniem modelu w powietrzu należy upewnić się, czy obowiązują Cię przepisy ustawy Prawo lotnicze z dnia 3.07.2002 (Dz.U. z 2006 r., nr 100 poz. 696 z późn. zmianami) oraz Prawo telekomunikacyjne z dnia 16.07.2004 (Dz.U. z 2004, nr 171 poz. 1800 z późn. zm.) w zakresie pasm częstotliwości radiowych, jak również inne przepisy dotyczące bezpieczeństwa w miejscach publicznych i innych praw osób trzecich (np. poszanowania własności nieruchomości).
    UWAGA WAŻNE!!! PRZECZYTAJ DLA WŁASNEGO BEZPIECZEŃSTWA

    Model będący częścią kolekcji „Spitfire RadioControl” nie jest zabawką. W rozumieniu ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (tekst jednolity Dz.U. z 2006 r., nr 100 poz. 696 z późn. zmianami) jest statkiem powietrznym. Można go zbudować w jednej z dwóch wersji: jako statyczny model ekspozycyjny (zalecany dla początkujących modelarzy) lub zdalnie sterowany radiem model latający o napędzie spalinowym - w drugim przypadku niezbędne staje się rygorystyczne przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas uruchamiania i pilotażu modelu (oraz ubezpieczenie OC).
    Oto najważniejsze z nich:

    Jeżeli nie dysponujesz odpowiednią wiedzą w zakresie użytkowania modeli latających, zwróć się po poradę do doświadczonego instruktora
    - pilota operatora modeli latających lub klubu modelarskiego.
    Użytkuj model wyłącznie zgodnie z jego przeznaczeniem wedle zasad opisanych w zeszytach kolekcji.
    Składając model, dokładnie przestrzegaj instrukcji montażu. Ewentualne naprawy powinny być podejmowane wyłącznie przy użyciu zalecanych w instrukcji materiałów i części zapasowych.
    Podczas uruchamiania modelu postępuj ściśle wedle instrukcji obsługi ze szczególnym uwzględnieniem wskazówek dotyczących funkcjonowania silnika i aparatury sterowania radiowego.
    Nie uruchamiaj urządzeń mechanicznych, dopóki model nie zostanie złożony do końca wedle instrukcji.
    Zabezpiecz swój model przed przypadkowym użyciem przez osoby trzecie. Przede wszystkim trzymaj go z daleka od dzieci. Pamiętaj, że jako właściciel modelu odpowiadasz za bezpieczeństwo związane z jego użytkowaniem.
    Regularnie kontroluj, czy wszystkie wkręty są stabilnie dokręcone. Nigdy nie dotykaj części mechanicznych będących w ruchu.
    Przed każdym startem modelu upewnij się, czy w pobliżu nie są użytkowane inne zdalnie sterowane modele. W takim przypadku należy uzgodnić z innymi użytkownikami częstotliwości wykorzystywane do sterowania modelami. Pamiętaj, że wiele wypadków jest spowodowanych zdublowaniem tej samej częstotliwości.
    Przed użyciem modelu latającego zawsze upewnij się, czy obowiązują Cię przepisy ustawy - Prawo lotnicze i przepisów do niego wykonawczych, zaś co do zakresu pasm częstotliwości radiowych - ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2004, nr 171 poz. 1800 z późn. zm.) i przepisów do niej wykonawczych, jak również inne przepisy dotyczące bezpieczeństwa w miejscach publicznych i innych praw osób trzecich (np. poszanowania własności nieruchomości).
    Szczególnie ważne w kontekście użytkowania modeli latających jest przestrzeganie przepisów zawartych w ustawie - Prawo lotnicze i pokrewnych rozporządzeniach. Przed rozpoczęciem prób w powietrzu powinieneś zgłosić się do najbliższej placówki odpowiedzialnej za ruch lotniczy w Twoim miejscu zamieszkania i zasięgnąć informacji na ten temat.
    Ogólnie obowiązującą zasadą jest konieczność uzyskania zgody właściciela terenu, na którym zamierzasz wykonywać starty i lądowania modelu i nad którym zamierzasz dokonywać lotów. W placówce odpowiedzialnej za ruch lotniczy w Twoim miejscu zamieszkania zdobędziesz informacje dotyczące dopuszczalnych odległości użytkowania modeli od domów mieszkalnych, lotnisk, rezerwatów przyrody itp.
    Zamieszczone powyżej wskazówki należy traktować jako wezwanie do odpowiedzialnego użytkowania modelu. Nie stanowią one zbioru obowiązujących przepisów w tym zakresie - należy uzyskać je we właściwych urzędach. Powyższe ostrzeżenia mają charakter informacyjny. De Agostini nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody wywołane użytkowaniem modelu, jak również uszkodzenia samego modelu. Pełną odpowiedzialność za nie ponosi właściciel.
Info z FAQ

Hydronik - 2014-09-10, 20:19

Dostałem pierwsze nr Spitfira DeA i zastanawiam się czy odesłać czy podjąć rękawice.
Z prostego modelu zrobić coś wyjątkowego czyli silnik spalinowy zastąpić modelem silnika
wykonanego od podstaw z całą instalacją
Wprawdzie zamówiłem plany modelarskie być może kupię monografię ale
....................
Andrzej :roll:

Hydronik - 2014-09-16, 23:41

Po pierwszym i drugim zeszycie i po zobaczeniu felg podwozia zrezygnowałem z kupna kolekcji to model czysto do latania a nie dla modelarza który by chciał oddać wierność oryginału w tak małej skali po przeanalizowaniu planów (które odkryłem w domu po 20 latach) nie polecam i stwierdziłem że może nie mam miejsca na postawienie tego modelu
Ale na Angielskiej stronie DeA widziałem model ZERO z II WW kompletnie wykony ,wręgi w środku duperele widziałem dużo elementów fototrawionych, i na taki bym się pokusił
Andrzej <beer>

Hydronik - 2014-09-18, 11:06

Dowiedziałem się iż takie ZERO w całości zostało wydane w Japonii w Anglii kolekcja nie poszła ze względu na wysoką cenę około 1000 euro
Andrzej :roll:

zenek00 - 2014-09-23, 12:22

Hydronik napisał/a:
Po pierwszym i drugim zeszycie i po zobaczeniu felg podwozia zrezygnowałem z kupna kolekcji to model czysto do latania a nie dla modelarza który by chciał oddać wierność oryginału w tak małej skali po przeanalizowaniu planów (które odkryłem w domu po 20 latach) nie polecam i stwierdziłem że może nie mam miejsca na postawienie tego modelu
Ale na Angielskiej stronie DeA widziałem model ZERO z II WW kompletnie wykony ,wręgi w środku duperele widziałem dużo elementów fototrawionych, i na taki bym się pokusił
Andrzej <beer>

A mi się wydaje, że ten model może być dobry również dla modelarzy nielatających, interesujących się historią 2 WŚ. Silnika i aparatury sterującej nie trzeba zamawiać, SPit może równie dobrze stać na półce. Frajda jest spora, dostajesz instrukcje, zeszyty z historią Spita. Fajna sprawa, pytanie tylko czy model akurat Ci podpasuje.

Hydronik - 2014-09-23, 13:17

W moim wypadku nie, bo przy tej skali trzeba zajrzeć (oprócz kabiny) do środka, tak jak do U-96.

Andrzej :roll:

king666 - 2014-09-23, 19:31

A ty Andrzeju chyba nie miałeś dłubać przy U-96 ?? a co do Splita to na półkę raczej nie wejdzie jak już to do garażu :mrgreen:
Hydronik - 2014-09-23, 22:49

Najpierw Bismarck i Victory potem Cutty Sark i u-96 życia braknie
Andrzej :-D

Karrex - 2016-05-09, 11:11

Dodatkowe dane po zakończeniu kolekcji RC Spitfire z DeA
http://www.rcspitfire.pl

Długość prenumeraty to 71 numerów.

Nr 1 - 4,90 zł w kiosku i w prenumeracie
Nr 2 - 14,90 zł w kiosku, w prenumeracie 13,90 zł
Nr 3 - 34,90 zł w kiosku, w prenumeracie 24,90 zł

Cena w prenumeracie: 4,90+13,90+69x24,90 = 1737,90 zł, w kiosku 2427,90

Serwa typu HS-311 bezpłatne po batalii prenumeratorów z DeA.

Silnik spalinowy typu JBA52A bezpłatny (osoby które miały pierwszą wersje wkładki, po batalii prenumeratorów DeA), cena 330 zł dla pozostałych osób.

Nadajnik czterokanałowy oraz odbiornik płatny w cenie 230 zł.

Główne wady RC Spitfire, oprócz ceny, to dużo błędów merytorycznych zawartych w gazetce, słaba jakość materiałów z balsy, niezgodność niektórych parametrów z opisem, próby robienia prenumeratorów w przysłowiowego balona oraz brak planów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group