10 czerwca 2017 r. w chorwackiej stoczni Brodosplit w Splicie zwodowano kadłub największego żaglowca na świecie. W projektowaniu jednostki, w tym ożaglowania i takielunku uczestniczył słynny konstruktor statków inż. Zygmunt Choreń i jego biuro Choren Design and Consulting z Gdańska.
Żaglowiec o nazwie Flying Clipper powstaje dla armatora Star Clippers. To czwarty statek, który zasili jego flotę wycieczkowych żaglowców rejowych. Będzie repliką francuskiego żaglowca France II, zbudowanego w 1911 roku. Z chwilą przekazania armatorowi stanie się największym żaglowcem na świecie, deklasując obecnego posiadacza tego tytułu – Royal Clippera – również zaprojektowanego przez inż. Chorenia.
Flying Clipper to niewątpliwie najbardziej ambitny projekt do tej pory. Będzie wyposażona w 150 kabin, w tym 34 kabiny balkonowe i cztery apartamenty dla właścicieli; dwupiętrowa restauracja; platforma do uprawiania sportów wodnych; basen do nurkowania na 18ft, obejmujący dwa pokłady i dodatkowe dwa baseny na najwyższym pokładzie.
Flying Clipper o pojemności brutto 8700, powierzchni żagli 6350 m kw. będzie miał długość 162,22 m (łącznie z bukszprytem) i szerokość 18,5 m. Kadłub został zaprojektowany z myślą o prędkości żeglugi wynoszącej 16 węzłów, ale będzie mógł osiągnąć maksymalnie 20 węzłów. O bezpieczeństwo i komfort 300 pasażerów zadba 140-150 osobowa załoga. Statek pływać będzie pod banderą Malty. W sezonie letnim będzie prowadzić rejsy po Morzu Śródziemnym, a w zimowym przeniesie się na Karaiby.
Armator Star Clippers
Materiał stal
Typ ożaglowania bark
Powierzchnia ożaglowania 6350 m²
Liczba żagli 36
Liczba masztów 5
Wysokość maks. masztów (H) -- m
Długość całkowita (L) 162,22 m
Szerokość (B) 18,5 m
Zanurzenie (D) -- m
Pojemność brutto: 8700 ;
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum