listwa na reling,
listwa na wspornik salingu,
listwa na wspornik stropów,
kątnice sterrei,
bom,
pięta bomu i garda gafla (szpony),
gafel,
raksy 3 mm,
zblocza 4 mm.
Numer 130
• Stare i nowe metody nawigacji.
• Kwadrant i astrolabium.
• Przewrót kopernikański.
• Instrukcja montażu.
• Bitwa pod Les Saintes.
• Innowacje Charlesa Douglasa.
• Odwrót od szyku liniowego.
• Instrukcja montażu.
Z zeszytem:
żagle:
fokbombramsel,
stermarsel.
Numer 140
• Bitwa 1 czerwca.
• Kariera Horatio Nelsona.
• Desant na Teneryfę
• Instrukcja montażu.
Z zeszytem:
sterbramsel,
bandera,
proporzec.
Ostatnim elementem wg instrukcji (140 j) jest zawieszenie proporca (262) i to już koniec.
Ostatnią, dość ważną poradą jest:
Zalecamy sprawdzenie olinowania i naciągnięcie lub poluzowanie lin,
by były lekko naprężone i wyprostowane. Jedynymi luźno zwisającymi
mogą być gordingi - jeśli nie trzymają zwiniętych żagli.
Za kilka miesięcy dokonaj ponownie przeglądu naciągu lin i skoryguj go.
Gratulujemy ukończenia budowy tego wspaniałego okrętu.
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum