SHIPMAN Strona Główna SHIPMAN
FORUM MODELARSTWA SZKUTNICZEGO

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat :: Następny temat
[Santisima Trinidad] Różnice w kolekcjach
Autor Wiadomość
Karrex
Admirał Wszechflot i Mórz


Posty: 5606
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2022-08-28, 21:22   

W zeszycie 63 będzie m.in. detal "nosa" z wypalonymi elementami konstrukcyjnymi - to duży plus, w pierwszej kolekcji tego nie było.



Szkoda, że ster został tak spaprany.



więcej w poście
» Zeszyty 63, 64 i 65 oklejanie nosa i steru
http://santisimatrinidad....p?p=20417#20417
_________________
Pozdrawiam
Karol



 
 
REKLAMA

Posty: 5606
Wysłany: 2022-10-15, 21:22   Zeszyty 67, 68 Wzmocnienie dziobnicy i anchor lining

 
 
Karrex
Admirał Wszechflot i Mórz


Posty: 5606
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2022-10-15, 21:22   Zeszyty 67, 68 Wzmocnienie dziobnicy i anchor lining

Wzmocnienie dziobnicy i "anchor lining"

Na etapie numerów 67 i 68 będą wykonywane wzmocnienia dziobu i „osłona burty przed uderzeniami kotwicy podczas jej mocowania” ("wyściółka kotwiczna" ) - to kolejne różnice w obu kolekcjach.
W pierwszej kolekcji to dziobowe wzmocnienie było bardzo uproszczoną formą, a tego drugiego w ogóle nie było. Bardzo zależało mi na waloryzacji, więc w 2009 r., a także w późniejszych latach szukałem wszelkich informacji na temat tych detali (patrz wątek
» ANCHOR LINING - Santisima Trinidad
http://santisimatrinidad....topic.php?t=215


Najbardziej przypadło mi do gustu wykonanie Curro z Dioramy Trafalgar (obecnie w muzem w Badajoz, skala 1:50)



i cieszę się, że nowa wersja ma właśnie to rozwiązanie.



To kolejny plusik nowej wersji.
_________________
Pozdrawiam
Karol



 
 
Karrex
Admirał Wszechflot i Mórz


Posty: 5606
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2022-10-26, 21:22   Okapniki nad ambrazurami

Okapniki nad ambrazurami

Kolejną różnicą, może niezbyt zauważalną na pierwszy rzut oka, ale znów na plus są "drewniane okapniki" nad furtami działowymi,



znane kolegom budującym Victory, choć w tej kolekcji były metalowymi odlewami i na mój gust były lekko za szerokie.



Nie wiem czy płytka z n-ru 69 z okapnikami (117 i 118) jest z litego drewna czy raczej ze sklejki, bo choć instrukcja zaleca ostrożne obchodzenie z nimi nie proponują nadania im odpowiedniego profilowania (takie profilowanie było w kol. Victory), a tak wyglądają na "kultowym" modelu Victory.



Waloryzację tego profilu zilustruję ręczną robotą Adama (oksal) z Kogi.



We flocie angielskiej było kilka rodzajów okapników: w kształcie "nawiasów klamrowych" z wąsami, płaskich z zaobleniami i zwykłych łukowych (uwarunkowane to było wielkością jednostki).




okapniki płaskie z zaobleniami na Victory

Nie ukrywam, że wg mnie takie detale podnoszą walory estetyczne modelu, zbliżając do "modeli muzealnych" i do ideału.
_________________
Pozdrawiam
Karol



 
 
Karrex
Admirał Wszechflot i Mórz


Posty: 5606
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2022-11-28, 22:22   WNĘKA STERÓWKI

WNĘKA STERÓWKI

Mimo mojego sceptycyzmu informuję, że jednak ta wnęka w nowej kolekcji jest <hura> bardzo duży plus.



Niestety w pierwszej kolekcji ST z OcCre tej wnęki nie było, choć była na planiku dostępnym w necie, który był jedną z inspiracji do wykonania przeze mnie tej wnęki w mojej ST (nawet z podwójnym kołem sterowym i naktuzem)

http://santisimatrinidad....php?p=2202#2202



i po dewastacji pokładu rufówki, wkleiłem do mojej ST.



Dla zainteresowanych tematy:
» SANTISIMA TRINIDAD / Sterówka
http://santisimatrinidad....p?p=16927#16927
» Wnęka na rufie
http://santisimatrinidad....php?p=2197#2197


Na marginesie dodam, że ta wnęka była we wspomnianej wcześniej kolekcji VICTORY

http://santisimatrinidad....php?p=4944#4944


z relacji śp. kol. Andrzeja

NOWA KOLEKCJA (ArtesaniaLatina)

Wnękę sterówki w nowej kolekcji robimy na etapie n-ru 39 i wklejamy ją na etapie 76. Można powiedzieć, że jest w pełni wyposażona czyli jest podwójne koło sterowe (metalowe i drewniane elementy już w numerze 5), naktuz z busolami, lampą i kominem (mosiężne elementy z zeszytem 42) i nowość mosiężne rolki (zeszyt 75), pokładniki (zeszyt 79) do wykonania raczej imitacji urządzenia sterowego.



W zeszycie 79 jest też metalowy daszek dzwonniczki, dzwon oraz kabestan - z tych detali w pierwszej kolekcji był tylko dzwon :roll:




Dodam, że te detale też próbowałem zrobić



» Techniki modelarskie » Dzwonnica liniowca
http://santisimatrinidad....c.php?p=645#645




» Techniki modelarskie » Kabestan liniowca
http://santisimatrinidad....php?p=3164#3164
_________________
Pozdrawiam
Karol



 
 
Karrex
Admirał Wszechflot i Mórz


Posty: 5606
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2022-12-03, 22:22   [Santisima Trinidad] Różnice

Po pobieżnym przejrzeniu kolejnych instrukcji można powiedzieć, że mamy wręcz "lawinę" różnic ;-) Sporo nowych detali, których w ogóle nie było w kolekcji OcCre, m.in. w zeszycie 80 wydrukowana szachownica z Różą Wiatrów do kajuty kapitana. Od samego początku mojej działalności na forum propaguję samodzielne wykonanie ozdobnych pokładów w kajutach kapitańskiej i admiralskiej metodą intarsji (co oczywiście nie wyklucza wklejania wydruków).
Odsyłam do moich relacji m.in. ST
http://santisimatrinidad....c.php?p=752#752

czy ostatni model SR
http://santisimatrinidad....p?p=20219#20219




gdzie również zrobiłem wizualizację z Różą Wiatrów



Zeszyt 81 - elementy skajlajtu (świetlik) na pokładzie rufówki, Zeszyt 82 - schodnie z poręczami. Wykonanie galerii rufowej to już prawie "majstersztyk".
W instrukcji zeszytu 90 pokazują nawet wykonanie "miedziowania" choć w kolekcji nie ma płytek (czy pasków) miedzi ani radełka do wykonania imitacji gwoździowania. Chętni na "miedziowanie" znajdą podpowiedzi i wskazówki na naszym forum.

» Santisima Trinidad / Dyskusje » Miedziowanie
http://santisimatrinidad....php?p=1302#1302
» [HMS Victory] Miedziowanie
http://santisimatrinidad....php?p=2433#2433
_________________
Pozdrawiam
Karol



 
 
Karrex
Admirał Wszechflot i Mórz


Posty: 5606
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2023-02-04, 22:22   Zeszyty 92 - 99 kolejne różnice

W zeszycie 92 kolejne nowe detale, mianowicie płócienny rękaw steru



oraz burty kosza dziobowego (znane z innych modeli, ale w kol. OcCre tego nie było).


instrukcja numer 97

Wężownice oraz wzmocnienia dziobnicy wykonane dużo lepiej niż te uproszczenia w kol. OcCre, jak również kotbelki (w kol. AL szersze i z rolkami).


instrukcja numer 98

Wyjaśnia się sprawa dwóch lwów spoczywających na zwieńczeniach bocznych galerii - w materiałach promocyjnych najpierw były drewniane



później zniknęły



by zmaterializować się w zeszycie 99 jako metalowe odlewy.



Na tym też etapie są wykonywane elementy "wejścia admiralskiego" (patrz entry ports) z drzwiami.



Nie było tego w kol. OcCre, ale również w materiałach promocyjnych tej kolekcji.

_________________
Pozdrawiam
Karol



 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Chronicles v 0.2 modified by Nasedo

| | Darmowe fora | Reklama
Strona portalu