Pokażcie swoje postępy, ja z ekranu zdjąłem za pomocą klawisza Prt Scr (Print Screena) i wkopiowałem do Painta.
Nie mam zdolności pedagogicznych jaxy, więc Wam nie opiszę, może jaxa się podejmie
Co do kopiowania, to można też wklejać Print Screeny do każdego z wymienionych wcześniej programów (ja stosuję formę Ctrl+v)
...
No i właśnie w swojej wypowiedzi użyłem słowa wkopiowałem (skrót klawiszowy Kopiuj Ctrl+C - bez plus) zamiast wkleiłem (skrót klawiszowy Wklej Ctrl+V), co jest określeniem ze wszech miar właściwszym dla czynności, którą wykonałem
W poście pokazałem rozrysowanie pierwszej, dziobowej części podłużnicy HMS Victory do mojego archiwum. Jak wiadomo części w kolekcjach zeszytowych są dostosowane do formatu zeszytu, i w przypadku podłużnicy składającej się z trzech części, trzeba je skleić.
W momencie kiedy sam będę wycinał elementy owrężenia (no i musimy dysponować odpowiednio długim materiałem na podłużnicę - ja będę robił z arkusza sklejki gr. 4 mm), wszystkie trzy części będę łączył w kompie w jedną.
Tak też zrobiłem z podłużnicą Czarnej Perły
Zastanawiam się nad wręgami do Victory, są też z trzech części, ale takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić nieco materiału , hmmm... ale to dylemat nie na ten temat
Jak wiadomo części w kolekcjach zeszytowych są dostosowane do formatu zeszytu, i w przypadku podłużnicy składającej się z trzech części, trzeba je skleić.
W momencie kiedy sam będę wycinał elementy owrężenia (...), wszystkie trzy części będę łączył w kompie w jedną.
Przyznam, że temat ten poruszałem z Karrexem tydzień temu (przed pojawienia się tego posta) i tak też tłumaczył sens rysowania elementów podłużnicy.
Co się tyczy łączenia rysunków jak i innych prac na krzywych Beziera, to oczywiście służą do tego odpowiednie narzędzia.
Może pochwali się ktoś swoją pracą z zastosowaniem omawianych programów i pokaże krok po kroku w jaki sposób łączy np. podłużnicę?
Z tego co się orientuję, w GIMPie tego nie zrobisz. GIMP jest odpowiednikiem PhotoShopa, a więc raczej do obróbki grafiki rastrowej a nie wektorowej (w każdym wypadku plik wynikowy jest zawsze rastrowy). Tworzyć, modyfikować, łączyć i dzielić obiekty zbudowane z krzywych Beziera można wyłącznie w programach do obróbki grafiki wektorowej, jak np. Corel, wspomniany InkSpace czy Adobe Illustrator (ten ostatni jest programem do składu więc doskonale obsługuje grafikę tak wektorową jak i rastrową ale w zamian za to jest absurdalnie drogi).
Jeżeli chciałbyś zlecać wycinanie elementów laserem, czy inną cyfrową obrabiarką, zaleca się dostarczanie prac w wektorach.
Zatem - GIMP odpada.
Wczoraj zainstalowałem sobie ten InkSpace - fajny programik i dość łatwy w obsłudze. Jak znasz Corela, to w ogóle luzik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum