SHIPMAN Strona Główna SHIPMAN
FORUM MODELARSTWA SZKUTNICZEGO

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat :: Następny temat
Roald Amundsen, 1952 / Niemcy
Autor Wiadomość
Andi
Admirał


Posty: 732
Skąd: Wołów
Wysłany: 2014-09-05, 21:55   Roald Amundsen, 1952 / Niemcy

Roald Amundsen



Roald Amundsen, nazwany na cześć norweskiego polarnika Roalda Amundsena, pierwotnie nazwany Vilm, jest stalowym niemieckim statkiem zbudowanym w Elbe River w 1952 roku. Żeglując w różnych warunkach, był w remoncie od 1992 do 1993 roku. Po przebudowie jednostka typu bryg (dwa maszty), służy jako statek szkolny. W okresie letnim, zwykle działa na Morzu Bałtyckim, a zimą zwykle wyrusza w dalsze rejsy na Atlantyk.
Kadłub statku został zbudowany w stoczni Roßlauer Werft na Łabie w Roßlau, Niemiecka Republika Demokratyczna. W 1952 roku pierwotnie przeznaczony do morskich połowów wędkarskich jako Lüggera, jednak plany zostały zmienione przed ukończeniem i ostatecznie pełnił rolę swego rodzaju zbiornikowca. Ostatecznie budowa zakończona w stoczni Peene-Werft w Wolgast w Niemczech na brzegu Morza Bałtyckiego.
Jako Vilm został oddany do użytku w Narodowej Armii Ludowej (NVA), jako okręt cysterna i zaopatrzenia, działającego z Peenemünde i załogą składającą się głównie z cywilnych marynarzy. Następnie wykonywał regularne wycieczki do baz Armii Ludowych do 1988 roku. Ponieważ nie był używany przez rok, Vilm został odholowany do Neustadt in Holstein. Pełnił rolę holka w bazie marynarki.
Na początku 1991 roku statek został wystawiony na sprzedaż przez Vebeg GmbH, spółkę zajmującą się sprzedażą nieruchomości federalnych.
Detlev Loll i Hanns Temme kupili go na aukcji i z pomocą niektórych członków byłej załogi, popłynęli do Wolgast w Meklemburgii-Pomorzu Przednim.
Wiosną 1992 roku, rozpoczęto całkowitą przebudowę, w trakcie której otrzymał nowy kil i nowy takielunek, obniżono środek ciężkości kadłuba. Remont był dotowany przez państwo Meklemburgii-Pomorza Przedniego i Bundesagentur für Arbeit i stanowił część programu tworzenia miejsc pracy "Fridtjof Nansen".
W 1993 roku statek został oddany do użytku i przemianowany na Roald Amundsen. Został wyczarterowany przez towarzystwo "LebenLernen auf Segelschiffen eV ". W tym samym roku został wyczarterowany przez LLaS i używany do celów szkoleniowych.
Roald Amundsen teraz działa przez cały rok, jako statek szkoleniowy. Rejsy trwają od jednego do trzech tygodni. Portem macierzystym jest Eckernförde, miasto portowe w Szlezwiku-Holsztynie w pobliżu Kilonii w północnych Niemczech. W miesiącach letnich pływa po Bałtyku i Morzu Północnym. Zimą wyrusza w cieplejsze regiony. Wielokrotnie przekroczył Atlantyk, zawijał do portów Ameryki Południowej, Brazylii i Gujany Francuskiej. Odwiedził Wyspy Kanaryjskie (1995), również kilkukrotnie Karaiby w latach 2001, 2011/12, 2012/13.
Kolejne miejsca docelowe obejmują Anglie i Irlandie (2006), rejsy po Morzu Śródziemnym (2006/07, 2007/08) i wiele innych. Podczas swojej podróży do Ameryki Północnej w 2010 roku Roald Amundsen odwiedził Wielkie Jeziora i tam spotkał się z US bryg Niagara. Brał udział w Tall Ships 'Races w 2008, w 2009 w Gdyni, 2013 Helsinki i 2014 w Operacji Żagle Gdyni.



Nazwa: Roald Amundsen
Bandera: Niemcy
Wodowanie: 1952
Przebudowa: 1992/1993 jako bryg
Typ: bryg
Długość całkowita: 50,20 m
Długość kadłuba: 40,80 m
LWL (Długość linii wodnej): 38,20 m
Szerokość: 7,20 m
Zanurzenie: 4,20 m
Wysokość całkowita masztu: 34,00 m
Powierzchnia zagli: 850,0 m² z 18 żagli
Załoga: 31 Stażystow + załogi [17 osób stałej załogi]
Silnik: 300 KM (220 kW), 8-cylindrowy (Bucka-Wolff Diesel silnik)
Generatory: 1x 48 kW; 1x 53 kW
Wyporność: 480 t
GRT: 298
Balast: 180 t
zbiorniki balastowe: 108 t
Znak wywoławczy: DArg
MMSI: 211215170
IMO nr: 8994489
STAG-Sail nr: G 508 TS
Wyposażenie: radar, echosonda, Global Positioning System, system automatycznej identyfikacji, kompas magnetyczny, radio dalekiego zasięgu LRC, EPIRP-buoye, Inmarsat, krótkie fale radiowe, tratwy, osobiste wyposażenie bezpieczeństwa (kamizelki ratunkowe, itp).

żródło:
http://www.tallship-fan.d...Y&SCHIFFSID=478

Pozdrawiam.
_________________
Andi


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Chronicles v 0.2 modified by Nasedo

| | Darmowe fora | Reklama
Strona portalu