Wysłany: 2013-01-11, 20:21 [Sovereign of the Seas] oligator / Dyskusje
oligator napisał:...
Witam.
(...) mam pytanie, no i może się przedstawię Olek z Prudnika, na tym forum od niedługiego czasu, jednakże z modelami od dzieciństwa, ale do rzeczy. Mam taki mały problem odnośnie przebudowy dolnej części pawęży. Pytałem już o to na forum ale pozostało bez echa, chciałbym zrobić to prawidłowo, ale nie wiem, która wersja jest faktyczna ze stanem 1636 roku. Dwa zdjęcia żeby było wiadomo o co chodzi
oraz drugi,
Z góry dziękuję za jakąkolwiek merytoryczną odpowiedź.
Pozdrawiam Oli.
...
Witam serdecznie na forum, jednak zapraszam do » Przywitalni.
Druga sprawa, to nie widzę nigdzie na forum twojego zapytania, chociaż mam wrażenie, że już je czytałem - deja vu??? (proszę wskazać, to połączę wątek).
Do merituma
Nie potrafię powiedzieć jak powinno być, faktem jest, że w kolekcji jest tak jak w pierwszym przykładzie (dodam, że tak samo jest w modelu w NMM Greenwich z 1827-30), a na obrazie można zinterpretować, że było tak jak w drugim przykładzie (model Doris - na planach Mantua)
Przerabiając, bardzo pokomplikujesz sobie budowę, bo będziesz musiał rozrysować, wyciąć i dopasować, co najmniej 3 - 4 ostatnie wręgi - pomocny może być plan zestawu Mantua).
Zapraszam do aktywności na forum » Przywitalnia, » Relacja z budowy
_________________ Pozdrawiam
Karol
REKLAMA Admirał Wszechflot i Mórz
Posty: 1806
Wysłany: 2013-01-12, 08:04
Dziadek Wiceadmirał królewski Admirał Wszechflot i Mórz
Posty: 1806 Skąd: Kędzierzynka
Wysłany: 2013-01-12, 08:04
Ja też wcześniej czytałem to zapytanie, ale dopiero teraz na zademonstrowanych zdjęciach widzę ewentualność innej wersji rufowej. Myślę że przeróbka jest możliwa i ogranicza się w zasadzie do podpór galeryjki i kosmetyki na wręgach. Można całość wypełnić balsą itd.
Mnie jeśli można, nie biorąc względów historycznych bardziej podoba się wersja DeA, pomimo jak się wydaje technicznie trudniejszego wykonania.
_________________ Jestem tylko rzemieślnikiem wśród artystów
Wysłany: 2013-01-12, 17:25 [Sovereign of the Seas]
Co do pytania Olka to może być ciekawy temat do ustalenia, jaki wygląd miała jednostka po poszczególnych etapach przebudowy. Trzeba pamiętać też o tym, ze pierwotnie był zdobiony na podstawie rysunków Van Dycka tak jak przedstawia to wersja druga zdjęć zamieszczonych przez Olka z Nike, Posejdonem i Zeusem z wielką pojedynczą latarnią po środku. W kolejnych latach przeróbki mogły objąć wiele miejsc a i sama nazwa zmieniła się na "Royal Sovereign".
Foto z Muzeum w Gdyni pokazuje model, który jest bardziej podobny do "Soleil Royal"
W moim odczuciu chyba jednak najbliższy pierwowzorowi będzie zgodnie z wersją drugą. Proponowana przez Wydawnictwo wersja chyba odpowiada wersji znanej jako "Royal Sovereign" czyli w okolicy jego spłonięcia w 1697 roku.
Wysłany: 2013-01-12, 23:03 [Sovereign of the Seas]
Wielkie dzięki za tak duże zainteresowanie tematem .
Wracając jednak do powyższego to wydaje mi się, że rufa z " ostrą" dolną częścią pawęży jest jakby bardziej odpowiednia do okresu w którym powstał SotS. Już pomijając nasz model podobne rozwiązania konstrukcyjne można dostrzec na wielu inny królewskich jednostkach. Dopiero w latach późniejszych tj. mniej więcej od 1700 zaczęto rufę traktować jak w obecnym modelu SotS'a.
Zerknijcie na poniższego linka, jest to ładnie przedstawione
http://www.admiraltyshipmodels.co.uk/acatalog/Model_to_Order_Custom_Built.html
Wysłany: 2013-01-17, 14:08 [Sovereign of the Seas] oligator / Dyskusje
Jak tak będzie wyglądała reszta modelu, to bardzo ciekawie zapowiada nam się relacja. A można prosić o dodatkowe zdjęcia łodzi, a konkretnie poszycia od strony stępki?
Dzięki za uznanie
Oczywiście, pomogę jak tylko potrafię. Dodam, że poszycie szalupy robiłem z listewek klonu, ponieważ faktura tych od DeA była moim zdaniem nazbyt wydatna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum