SHIPMAN Strona Główna SHIPMAN
FORUM MODELARSTWA SZKUTNICZEGO

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat :: Następny temat
Przyrząd do wystrugiwania okrąglaków
Autor Wiadomość
Janek
Admirał Białej Flagi


Posty: 900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-17, 09:39   Przyrząd do wystrugiwania okrąglaków

Na YouTubie znalazłem instrukcję wykonania "przyrządu" do samodzielnego wykonania okrąglaków na maszty itp.
http://www.youtube.com/wa...UmlMtpAj9o&NR=1
Może ktoś skorzysta.
_________________
Pozdrawiam
Janek

 
 
REKLAMA

Posty: 215
Wysłany: 2013-04-17, 14:50   

 
 
gruby9999
Szyper


Posty: 215
Skąd: Polska
Wysłany: 2013-04-17, 14:50   

Ciekawy sposób :-) tylko ciekawe czy te okrąglaki wyjdą proste, ale to pewnie kwestia wprawy w struganiu.
_________________
Pozdrawiam Michał
 
 
Karrex
Admirał Wszechflot i Mórz


Posty: 4361
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-04-17, 18:02   Okrąglaki / Maszty

Pomysłowe i jak widać skuteczne, jednak przy bardzo ostrym dłucie.
Jednak do masztów to tylko do wstępnej obróbki, gdyż wszystkie maszty, włącznie ze stengami zwężają się ku topowi.
_________________
Pozdrawiam
Karol



 
 
Janek
Admirał Białej Flagi


Posty: 900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-17, 22:35   

Powinienem napisać, że tym przyrządem możemy uzyskać surowiec na maszty.
_________________
Pozdrawiam
Janek

 
 
Karrex
Admirał Wszechflot i Mórz


Posty: 4361
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-04-17, 22:52   Jig do robienia okrąglaków

Dlatego dałem posta, żeby nikt nie miał wątpliwości, bo znam modelarzy, którzy nie zwracają uwagi na takie detale :lol:
Pierwszym jigiem, który poznałem (jakieś 30 lat temu :shock: ) do zrobienia okrąglaka (na podobnej zasadzie z większej średnicy na mniejszą) było przepuszczenie takiego większego okrąglaka przez metalową nakrętkę zakręconą w imadle (dwoma metodami: za pomocą wiertarki lub młotka - to krótsze ;-) ).
Nie nadaje się to na maszt, bo skok nakrętki nie jest tak precyzyjny jak ostre dłuto, ale kołki wychodziły jak ta lala. Jakie się miało średnice nakrętek takie się uzyskiwało okrąglaki.
Niestety takiego zaopatrzenia w długie kołki jak teraz w tamtych siermiężnych czasach nie było i każdy musiał sobie radzić jak umiał ;-) .
Zresztą stosuję tę metodę do dziś, jak jestem w potrzebie ;-)
_________________
Pozdrawiam
Karol



 
 
Jack
kanaka

Posty: 17
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-04-18, 00:44   Re: Jig do robienia okrąglaków

Zamiast przez nakrętkę, to lepiej przez narzynkę, jest ostrzejsza.
 
 
king666
Szyper


Posty: 225
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-20, 19:01   

A jaki jest dobry patent na ogrąglaki zwężane ku topowi ?
 
 
Janek
Admirał Białej Flagi


Posty: 900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-21, 00:39   

Tu możesz zobaczyć jak radził sobie kolega z Kogi.
_________________
Pozdrawiam
Janek

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Chronicles v 0.2 modified by Nasedo

| | Darmowe fora | Reklama
Strona portalu