Wysłany: 2014-09-03, 19:04 Picton Castle, 1928 / Wyspy Cooka
Picton Castle
Picton Castle jest trójmasztowym żaglowcem szkoleniowym typu bark. Siedzibą statku jest Lunenburg, Nowa Szkocja w Kanadzie. Został zbudowany w 1928 roku jako motorowy trawler rybacki Swansea. Na początku II wojny światowej został wcielony do Royal Navy i przemianowany na HMS Picton Castle. Po wojnie transportował towarowy na Morzu Północnym i Bałtyku. Przeszedł zmianę nazwy i przez pewien czas był znany jako Dolmar.
W 1996 roku zawinął do Lunenburga w Nowej Szkocji w Kanadzie, gdzie rozpoczęto remont. Koszt remontu zamknął się w kwocie dwóch milionów dolarów.
Od 1997 roku opłynął ziemię pięć razy. Jest zarejestrowany na Wyspach Cooka na południowym Pacyfiku. Ma 179 stóp (55 m) długości, nitowany kadłub stalowy, jasne sosnowe olejowane pokłady, stalowe maszty. Powierzchnia żagli to 12.500 stóp kwadratowych (1160 m²). Wyporność statku wynosi 300 ton. Ma 690-konny silnik Diesla. Statek może pomieścić około 52 osób - 12 profesjonalnych członków załogi i 40 stażystów.
Dane:
Typ: Bark
Narodowość: Avatiu, Wyspy Cooka
Data produkcji: 1928
Odrestaurowany: 1955, 1997
Załoga: 12 członków załogi, 40 praktykantów
Długość: 55 m
Szerokość: 7.21 m
Zanurzenie: 4,27 m
Powierzchnia żagli: 1160 m²
Wyporność: 300 ton
Wysokość masztu: 29,57 m
Silnik: 690hp Burmeister & Wain Alpha diesel
Picton Castle był jednym z pięciu jednakowych trawlerów motorowych zbudowanych dla tej samej walijskiej firmy Swansea. Nazwę otrzymał od zamku z XI wieku, który znajduje się w Pembrokeshire w Walii.
W sierpniu 1939 roku marynarka zarekwirowała trawler i został wcielony do Royal Navy jako trałowiec HMS Picton Castle. Operował jako "saper" u wybrzeży Norwegii. Gdy Niemcy opuścili Norwegię, a następnego dnia pojawił się HMS Picton Castle, został okrzyknięty "Liberator of Norway".
Po II wojnie światowej wrócił do pierwotnego właściciela i był znów eksploatowany jako statek rybacki.
W roku 1955 został sprzedany do norweskiej firmy AS Einar Hausvik & Co. i przekształcony w frachtowiec, wyposażono go w nowy silnik wysokoprężny i przemianowano na Tetys.
W 1960 roku kupił go Alf Utkilen, nazwa została zmieniona na Utstraum i został przeznaczony do transportu ryb mrożonych.
W 1970 roku zakupiony przez Johana Stangeland'a, który nazywa go najpierw Steinfrost, a w 1973 przemianowany na Bergfrost.
W 1978 roku statek został przekształcony na pogłębiarkę.
Sprzedany w 1981 i przemianowany przez H. Norland na Tunstein. Ostatnim z norweskich właścicieli był A.Sandness, który kupił statek w 1984 roku i nazwa została zmieniona na Dolmar, pracował jako frachtowiec na Morzu Północnym i Bałtyku.
W roku 1990 został wycofany ze służby.
W 1993 r. Daniel Moreland nabył statek do przebudowy na bark. Z pomocą małej załogi przeprowadził przez Ocean Atlantycki, ostatecznie kończąc w Lunenburg, Nowa Szkocja, gdzie zaczęła się kosztująca wiele milionów dolarów przebudowa.
Jak już napisał Andi Picton Castle jest w pełni certyfikowanym trójmasztowym barkiem, zarejestrowanym na Wyspach Cooka, którego portem macierzystym (nieoficjalnie) jest Lunenburg (Nowa Szkocja w Kanadzie). Jego misją jest szkolenie i edukacja morska (oceaniczna) adeptów żeglarstwa.
Pierwszy rejs dookoła świata Picton Castle zrobił w latach 1997/99, a do 2011 wykonał w sumie pięć takich rejsów.
W październiku 2013 Picton Castle uczestniczył w Międzynarodowym Przeglądzie Floty 2013, w stuletnią rocznicę Royal Australian Navy w Sydney, w Australii wraz z piętnastoma innymi żaglowcami.
Australia
STS Young Endeavour
James Craig
Lady Nelson (replica)
Windeward Bound
HM Bark Endeavour (replica)
Southern Swan
Soren Larsen
Coral Trekker
South Passage
Rainbow Gypsy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum