SHIPMAN Strona Główna SHIPMAN
FORUM MODELARSTWA SZKUTNICZEGO

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat :: Następny temat
Cięcie forniru na PROXXON KS230
Autor Wiadomość
darczello5
Nadkapitan


Posty: 326
Skąd: Opole
Wysłany: 2016-04-02, 15:17   Cięcie forniru na PROXXON KS230

Witam.

Nie wiem czy temat ten był już gdzieś wcześniej poruszany ale kilku kolegów z forum już pytało o to, więc postanowiłem co nieco pokazać.
Przede wszystkim należy zacząć od wymiany tarczy (z maszyną załączona Super Cut) na tarczę drobno zębną jak na poniższym zdjęciu, koszt to około 30-40zł.



Niestety ten zabieg pozwala na cięcie tylko szerszych pasków, węższe były szarpane i wciągane w otwór na tarczę. Aby temu zaradzić postanowiłem stworzyć prostą nakładkę na blat roboczy (maksymalnie zwężyłem otwór na tarczę) . Kawałek sklejki naciąłem na żądane wymiary (nie przecinałem do końca) i zamontowałem od strony klina aby tarcza nie wyrywała nakładki. Można jeszcze zrobić od spodu blokady aby zapobiegać ruchom nakładki ale mi wystarczyło takie rozwiązanie ;-)


Może nie wygląda to specjalnie ale naprawdę działa. Na poniższych zdjęciach przykład a najcieńsza listewka jaką udało mi się uzyskać ma grubość 0,4 mm.



Cięcie tą metodą jest bardzo dokładne i powtarzalne a przede wszystkim listewki uzyskuje się dużo, dużo szybciej jak nożem.
_________________
Pozdrawiam Darek

 
 
REKLAMA
Moderator

Posty: 662
Wysłany: 2016-04-03, 09:44   

 
 
Tryton
Wiceadmirał
Moderator


Posty: 662
Skąd: 3city
Wysłany: 2016-04-03, 09:44   

W imieniu admiralicji dzięki <dzieki> <super> <dzieki> <super> <dzieki> <super>
Ja tylko zwracam uwagę, na bezpieczeństwo - pamiętajcie o osłonach ochronnych w trakcie pracy.
_________________
Tryton




 
 
darczello5
Nadkapitan


Posty: 326
Skąd: Opole
Wysłany: 2016-04-03, 23:28   

Przyznaję, zapomniałem o tym drobny ale istotnym szczególe :oops: . Osłona wydaje mi się nie powinna przeszkadzać przy tej przeróbce, a u mnie jej nie ma bo ją wywaliłem zaraz po pierwszym użyciu piły ;-)
_________________
Pozdrawiam Darek

 
 
Sproker
Midszypmen


Posty: 109
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-04-04, 22:35   

Ja kupiłem taką tarcze



Jeszcze jej nie próbowałem.
Rozumie, że na każdą szerokość listewki muszę przygotować osobną nakładkę.
Jaką masz grubość sklejki na nakładkę.

Dla mnie te informacje o cięciu forniru są idealnie na czasie (od kilku dni przymierzam się).
Dzięki!! <dzieki>
_________________
Jestem tylko składaczem
--------------------------------
Pozdrawiam Maks

 
 
darczello5
Nadkapitan


Posty: 326
Skąd: Opole
Wysłany: 2016-04-05, 21:19   

Dokładnie to chodziło mi właśnie o tą tarczę, wcześniej popełniłem mały błąd i wstawiłem nie to zdjęcie ;-) (już poprawione).
Sklejka jaką użyłem to 4 mm, a jeżeli chodzi nakładki to możesz przygotować osobne albo coś takiego jak na zdjęciach (kwestia twojej wyobraźni). Można też użyć innego materiału to wcale nie musi być sklejka, która z czasem jednak się wyrabia na tarczy. Ja miałem tylko to pod ręką ale wystarczyło aby pociąć listewki na całe poszycie.
_________________
Pozdrawiam Darek

 
 
Sproker
Midszypmen


Posty: 109
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-04-12, 16:56   

Mam pytanie odnośnie tej tarczy o drobnych zębach (właśnie ją założyłem). Czy używasz ją tylko do forniru, czy także do drewna i sklejki?
_________________
Jestem tylko składaczem
--------------------------------
Pozdrawiam Maks

 
 
darczello5
Nadkapitan


Posty: 326
Skąd: Opole
Wysłany: 2016-04-12, 20:59   

Tarcza ta jak najbardziej nadaje się do cięcia drewna, sklejki itp. Jest tylko jedno ale, maszynka jest po prostu za słaba i cięcie grubszych listewek jak 4 mm daje jej nieźle w kość. Swego czasu próbowałem naciąć listewek na poszycie K&M ale szybko dałem sobie spokój. Z tarczą SUPER CUT piła radzi sobie wtedy znacznie lepiej ale jakość cięcia niestety już nie jest taka sama.
_________________
Pozdrawiam Darek

 
 
Janek
Admirał Niebieskiej Flagi


Posty: 892
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-12, 21:11   

Pozwolę sobie zabrać głos. Do cięcia forniru używam tarczy frezowej 100 zębnej.
Do ciecia listewek montuje tarczę widiową. Przy pomocy tej tarczy bez problemu naciąłem listewek z bukowej deski do krojenia. Deska musi być grubości 5mm. Z grubszej deski też ciąłem beleczki metodą na dwa razy. Jutro postaram się załączyć zdjęcie.
_________________
Pozdrawiam
Janek

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Chronicles v 0.2 modified by Nasedo

| | Darmowe fora | Reklama
Strona portalu