Z tą drobnicą na Aexpresie jest ten problem, że są to zamówienia hurtowe 1000, 100, 50-60 szt. i akurat to co będzie potrzebne będzie tylko w paczkach po 1000 szt. i kicha
Potrzebuję 1 poziomnicę do statywu ø 14 x 7 mm, oni mieli, ale w paczkach po 100 szt., teraz nie ma; mają 15 x 6 mm w wyprzedaży po 10 szt.
...
Witam
Tanie diody można kupić na AliExpress ( za dolara można kupić i 100szt) niestety przesyłka długo "idzie", ja sprowadzałem.
...
Diod to ja mam w domu setki - mi zależy właśnie na takich mikrodiodach około 1mm już z podłączonymi przewodami - bo niestety moje umiejętności i sprzęt lutowniczy nie są w stanie sprostać takiemu zadaniu - chyba, że faktycznie znalazłeś na ali takie dokładnie oferty - to chętnie spojrzę bo sam znaleźć nic takiego na ali nie mogę. Ja pewnie będę potrzebował ze 30 (część pewnie spalę przy eksperymentach z doborem rezystora itd.
Fakt, trzeba czekać ale i tak w każdym z w/w sklepów i tak trzeba czekać ze 20 - 30 dni. Czy to jest aż tak niszowy towar ?
Dziadek Wiceadmirał królewski Admirał Wszechflot i Mórz
Posty: 1806 Skąd: Kędzierzynka
Wysłany: 2018-01-24, 17:46
Na "Ali..." czekasz czasem ponad trzy miesiące.
_________________ Jestem tylko rzemieślnikiem wśród artystów
1) W opisie z tematu (i w gazetce) są powymieniane farby Humbrol z różnymi numerkami - ale z tego co widzę, że autor tematu posługiwał się farbami akrylowymi - natomiast z tego co widzę to w sprzedaży Humbrol ma raczej farby emaliowe - i na dodatek jest ta sama numeracja. Skąd wiadomo czy do danego elementu użyć farby akrylowej czy emaliowej? Może ja coś pominąłem, ale jest jakaś zasada że metalowe odlewy powinny być malowane konkretnym rodzajem farb? Jak mówiłem - przeczytałem tematy "wady i zalety" poszczególnych typów ale nie znalazłem odpowiedzi jaki rodzaj farb powinien być użyty.
2) Jeśli używam podkładu do akryli lub emaili to chodzi o to żeby podkład był pod farbę danego rodzaju? Tzn jeśli mam metalowy element to musze go pomalować podkładem do emaili i wtedy na to farbę emailie a jeśli pomaluję podkładem do akryli to na to farbę akrylową? Wiem, że pytanie może brzmi głupio ale nie rozumiem czy podkład pod farbę jest po to żeby element pomalować konkretnym rodzajem farby czy po to żeby móc w ogóle metalowy element pomalować bo bez podkładu ani emaila ani akryl nie będzie się.... "trzymał"?
3) Zależy mi na uzyskaniu efektu naturalności jeśli chodzi o elementy drewniane - tzn, że nie chciałbym "zamalowywać" drewna kolorem - tylko żeby do drewno uzyskało kolor - chociaż wiem, że ten kolor wynikał
np z różnego rodzaju środków konserwujących - rozumiem, że do tego służy w modelarstwie bejca... a w takim razie akryle i emaile też służą do malowania drewna czy tylko do innych elementów jak metalowe odlewy czy płytki fototrawione? Czy jeśli nie bejcą to lepiej malować emailą czy akrylem? Zapach mi nie przeszkadza - w dawnych latach jak malowałem samoloty plastikowe to pamiętam bardzo intensywny zapach - pewnie to były farby emaliowe - chociaż wtedy nawet nie zdawałem sobie sprawy - ja akurat lubię ten "smrodek".
4) W kolekcji jest opisana farbka do malowania metalowych odlewów (worki na ziemniaki itd) o taka Tamiya TS 46
ale na niej jest napisane: "For plastics". To jest zła farba czy po to się właśnie używa podkładu na metalowe elementy żeby móc malować farbami "for plastics"?
i ogólnie podoba mi się efekt kolorystyczny ale (czego na zdjęciu nie widać) po pomalowaniu strasznie się świeci (odbija światło) - to chyba nie jest pożądany efekt w modelarstwie? Wydaje mi się, że to sprawi, że model będzie wyglądał jak plastikowa zabawka. Czy bejce tak świecą czy to akurat taki rodzaj bejcy? Lakierobejca?
Dziadek Wiceadmirał królewski Admirał Wszechflot i Mórz
Posty: 1806 Skąd: Kędzierzynka
Wysłany: 2018-01-26, 06:53
Użyta przez Ciebie bejca z Ikei jest bajcą na bazie oleju, więc jest naturalne, że będzie miała połysk.
Osobiście do barwienia i "wyciągania" usłojenia drewna używam wyłącznie bejc na bazie wody czyli w handlu popularnych bejc wodnych. Dopiero następną warstwą lakieru bezbarwnego decyduję o charakterze powierzchni, a więc - mat, półmat czy połysk.
Metale maluję tylko akrylami. Zarówno podkładem i następnie kolorem. Podkład ma bardzo dobre właściwości krycia i przyczepności do powierzchni metalowych. Dlatego dla uzyskania dobrego efektu końcowego malowania należy go używać bez zbędnego rozmyślania, bo tak robią po prostu fachowcy np. lakiernicy.
Numeracja farb jest ułatwieniem dla określania koloru farby. Problem w tym, że firmy w dbałości o swoje interesy przyjmują swoje kody. Dlatego wydaje się oprócz propozycji koloru z instrukcji modelu dobrze mieć swoją kolekcję farb podstawowych kolorów ale np. różnych gęstości, bo często pożądany kolor trzeba uzyskać samemu.
_________________ Jestem tylko rzemieślnikiem wśród artystów
W podjętych wątkach na forum, są to jedynie ogólne sugestie (nie gotowe receptury) - to dopiero forumowicze w swoich relacjach uściślają w szczegółach co użyli i swoje opinie.
A w cyt. temacie umknął ci jeden szczegół:
(można nabyć podkład akrylowy w sprayu np. Revell'a (bardziej polecane podkłady Humbrol, Valleyo czy Cytadel - dodałem też w wątku) czy tańszy np. Motip - radzę zasięgnąć opinii sprzedawcy lub na forach tematycznych).
Jeżeli modelarz ma doświadczenie z emaliami (i zakładam, że w emaliach matowych jest cały potrzebny zestaw farb), to logiczne, że użyje podkładu na metal do emalii (emalie notabene mają lepszą rozlewność, ale tymi bardziej transparentnymi trzeba malować kilkakrotnie).
Jeżeli będziesz używał i emalii i akrylów (bo w emaliowych nie będzie wszystkich potrzebnych kolorów), to bezpieczniej użyć podkładu akrylowego - wg mnie na podkład akrylowy położysz zarówno farby akrylowe jak i emalie. Czy na podkład pod emalie można dawać akryl, tu już pewności nie mam, dlatego uważam, że podkład akrylowy będzie bardziej uniwersalny i dlatego również proponuję zasięgnąć informacji u sprzedawcy lub na forach tematycznych - tam mają największe doświadczenie z materią .
Dalej, dobór farb zależy od bardzo wielu czynników, pierwszy zasadniczy czy malujemy matem czy glossy (połysk) i czy w sprzedaży jest cały zestaw potrzebnych farb, bo się okaże, że decydujesz się na emalie w macie, a potrzebnego koloru nie ma, więc nic nie stoi na przeszkodzie użyć matowego akrylu (można użyć też emalii z połyskiem, a po wyschnięciu pociągnąć werniksem [lakierem] matowym). Szkło (butelki) można malować matem (omszałe), ale również mogą być malowane farbami z połyskiem.
Dalej, czy malujesz pędzlem czy aerografem (co lepiej ci się rozcieńcza: akryl czy emalie). Więc jak widzisz nie można dać jednoznacznej podpowiedzi.
Co do malowania elementów drewnianych z zachowaniem faktury i struktury drewna, to ja bym używał bejc. Co do malowania farbami modelarskimi, kryjącymi (akryl lub emalia - wybór należy do ciebie) to widziałem kilka modeli gdzie ten MDF był malowany na brązowo i efekt taki sobie (jak to mówią d... nie urywa), ja bym oklejał fornirem, ale jak tobie się podoba MDF bejcowany, to twój wybór, pamiętaj to będzie twój model i ma się tobie podobać. Dodam, że bejce olejne czy lakierobejce nie będą matowe ani satynowe (no chyba, że na opakowaniu znajdziesz napis satin lub mat).
Cytat:
...
Zależy mi na uzyskaniu efektu naturalności jeśli chodzi o elementy drewniane
...
PS
Jeszcze a propos malowania drewna farbami (kryjącymi - wczoraj nie mogłem znaleźć tej relacji), jak ktoś robi to profesjonalnie to efekt jest "zarąbisty"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum