Wysłany: 2011-02-17, 22:02 HMS Victory relacja prosto z Wysp
Witam
Dzięki temu, że na Wyspach Model ukazał się prawie rok temu mam niebywałą okazję założyć pierwszą relację z jego budowy na tym forum .
Obecnie otrzymałem numery 39-42 (jako prenumerator otrzymuje 4 numery co 4 tygodnie)
Dotychczasowa budowa przebiegała bez większych potknięć ze strony wydawnictwa (swoich wpadek nie mogę ująć, bo by zajęły za dużo miejsca ). Wszystko jasno wyjaśnione i czytelne na zdjęciach. Z jednym wyjątkiem w Angielskiej wersji instrukcji pierwsza armata ma źle złożoną lawetę - jest szersza od strony lufy a powinno być na odwrót. Mam nadzieję, że w Polskiej wersji zostało to poprawione. A teraz zdjęcia z moich dokonań:
Armatki: ( w sumie w tej chwili mam 7 gotowych)
Karonada: (jak na razie tylko jedna)
Kotwica (są dwie na stan dzisiejszy)
ta jest pierwsza i jest zrobiona w/g instrukcji wydawnictwa. W drugiej zamieniłem obręcze z nitki, na obręcze z taśmy maskującej i dodałem kilka "kołków" ustalających. Zdjęcie zrobię przy okazji.
Jak widac ukonczone poszywanie gornej polowy kadluba i wyciete furty armatnie. Nastepnie zaczalem wyrownywanie furt i poszywanie dolnej czeci kadluba :
Probowalem dodac cos od siebie:
A ponizej pierwsze w zyciu droper planks:
Przepraszam, ze bez polskich znakow ale pisze z pracy
_________________
Pozdrawiam Przemek
Witam
W czasie kiedy mnie nie było ukończyłem listwowanie kadłuba . Pokraki która wyszła nie fotografowałem . Ale po kilku godzinach szlifowania wyszło mi takie cóś (pokarka nieco lepsza ):
Witam
Prace trwają. Niestety nie zawsze tak jak chcemy . Chwilowe zamroczenie i brak przewidywania zaowocował problemem:
żeby dopasować wzmocnienie do kadłuba i stępki zeszlifowałem nie ten boczek
Rada po szkodzie : szlifować przede wszystkim bok przylegający do kilu, a bok przylegający do kadłuba tylko dopasować do obłości owego, pamiętając, że szlifowanie tego boku skraca bok przylegający do kilu (mam nadzieję, że to zrozumiale napisałem)
Który rozwiązałem w najprostszy (przynajmniej dla mnie ) sposób:
I całość wygląda teraz tak:
Zakończyłem prawie kładzenie środkowego pokładu:
I teraz mam pytanie. Przeglądając relacje wygląda na to, że preferuje się cyklinowanie zamiast zwykłego szlifowania. Dlaczego? Jeżeli cyklinować to pod jakim kątem ma być ustawione ostrze (prostopadle do pokładu, czy pod kątem,żeby się "ślizgało" po pokładzie) i czy siła nacisku jest większa niż przy szlifowaniu - to związane jest z konstrukcją pokładu, który położony jest na dość cienkich pokładnikach i się ugina, Boję się, że jak mocniej przycisnę, to się wszystko w pieruny połamie.
_________________
Pozdrawiam Przemek
Witam
Poniżej przedstawiam kolejne zdjęcia z moich prac nad Victory . Tym razem na tapecie gretingi środkowego pokładu.
DA wspaniałomyślnie dostarczyło gotowe grzebienie:
Z których udało mi się złożyć takie coś:
i z kulkami:
A tak prezentują się na pokładzie:
Tak, zdaję sobie sprawę, że kołkowanie do bani, poprawie się przy głównym pokładzie
A teraz idę przywiązywać wszystkie 10 (słownie dziesięć) armatek, które DA przewidziało na tym pokładzie
_________________
Pozdrawiam Przemek
Długo mnie nie było, bo rozpocząłem walkę z olinowaniem armatek . Na początek wywaliłem bloczki, które dostarczyło DA (jakieś 5mm):
i wymieniłem na wszystkim znane, ale zakupione TUTAJ, (2mm)
Następnie postępowałem w/g instrukcji i zaczęło się pojawiać takie cóś:
Tak sobie na to patrzyłem i patrzyłem, potem porównywałem z tym co widać na Kodze i tak jakoś głupio mi się zrobiło i zacząłem poprawiać:
haczyki zrobione metodą Kagry, problem miałem z poczernieniem, bo tego cholernego drutu nie imały się płyny czerniące , które posiadam ( do metalu, do mosiądzu, do miedzi i srebra) przed zakupieniem pozostałych (do lutu i do aluminium) wypróbowałem poczernić drut w ogniu palnika i myślę, że efekt jest zadowalający.
Do wiązania wszystkiego w całość mam takie przytrzymywadełko:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum