SHIPMAN Strona Główna SHIPMAN
FORUM MODELARSTWA SZKUTNICZEGO

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat :: Następny temat
Scottish Maid, 1839 / Wiktor / Dyskusje
Autor Wiadomość
Wiktor
Komodor


Posty: 480
Skąd: Starogard
Wysłany: 2018-07-25, 19:17   

rusek, - *mowa potoczna* :-P
(2 msc) - *mowa potoczna x2*
Karrex napisał/a:
...
ja też chcę wrócić wreszcie do moich relacji ;-)
...

na co czekasz? Jestem ciekaw jak wykonasz olinowanie Santisimy :-P , no i Victorego wg twojej wersji :-D
_________________
Pozdrawiam,
Wiktor.



Na świecie są trzy najpiękniejsze rzeczy ~
Kobieta w tańcu, galopujący koń i żaglowiec pod pełnymi żaglami.
 
 
REKLAMA

Posty: 480
Wysłany: 2018-07-29, 20:59   

 
 
Wiktor
Komodor


Posty: 480
Skąd: Starogard
Wysłany: 2018-07-29, 20:59   

Nie rozumiem czegoś.
straszne babole artesani.
Wydaje mi się, że nawet occre takiego babola nie robi....

IMG_20180729_202229.jpg
co zamierzam.
podobnie oczywiście w line środkowej. (między fokiem a grotem)
Plik ściągnięto 2266 raz(y) 76,54 KB

IMG_20180729_202237.jpg
tak mniej więcej zrobię w moim,
Plik ściągnięto 2266 raz(y) 166,88 KB

IMG_20180729_202229.jpg
???
Plik ściągnięto 2266 raz(y) 248,07 KB

IMG_20180729_202302.jpg
ja się pytam jak mieli zwinąć te tylnie duże żagle? tak tego nie zostawię, zrobie. wg wersji rigging period.......
Plik ściągnięto 2266 raz(y) 226,74 KB

IMG_20180729_202254.jpg
Czy to mogło wgl zwinąć żagiel?
Mi sie nie wydaje, ale wole sie upwenić.
Plik ściągnięto 2266 raz(y) 129,64 KB

_________________
Pozdrawiam,
Wiktor.



Na świecie są trzy najpiękniejsze rzeczy ~
Kobieta w tańcu, galopujący koń i żaglowiec pod pełnymi żaglami.
 
 
Wiktor
Komodor


Posty: 480
Skąd: Starogard
Wysłany: 2018-07-30, 00:03   

Poczytałem.
Trochę zeszło.
Ta linka od żagla to "gejtawa" służyła do zwijania w koperte, bla bla bla, zrobie (jak tylni) na wzór rigging period.(tylko gdzie te wszystkie linki mają być :?: ). Mam żal do AL, że tak to uprościła.
poszukałem jeszcze, tak zrobię: http://www.koga.net.pl/ol...oowy-xix-w.html
_________________
Pozdrawiam,
Wiktor.



Na świecie są trzy najpiękniejsze rzeczy ~
Kobieta w tańcu, galopujący koń i żaglowiec pod pełnymi żaglami.
 
 
Wiktor
Komodor


Posty: 480
Skąd: Starogard
Wysłany: 2018-08-04, 14:23   

..

IMG_20180804_140009.jpg
Plik ściągnięto 2182 raz(y) 89,86 KB

IMG_20180804_140001.jpg
Plik ściągnięto 2182 raz(y) 183,79 KB

IMG_20180804_135944.jpg
Plik ściągnięto 2182 raz(y) 66,55 KB

IMG_20180804_140015.jpg
Plik ściągnięto 2182 raz(y) 117,43 KB

IMG_20180804_140022.jpg
Plik ściągnięto 2182 raz(y) 82,75 KB

_________________
Pozdrawiam,
Wiktor.



Na świecie są trzy najpiękniejsze rzeczy ~
Kobieta w tańcu, galopujący koń i żaglowiec pod pełnymi żaglami.
Ostatnio zmieniony przez Wiktor 2019-03-13, 16:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wiktor
Komodor


Posty: 480
Skąd: Starogard
Wysłany: 2018-09-01, 19:49   

Witam.
Mam pytanie, chodzi o schemat spuszczania łodzi okrętowej.
Mam to:

http://www.koga.net.pl/ga...10#photoid=3549
Czy zachodziły jakieś zmiany na przełomie wieków?
Odmiany dla jednostek wiekszych, mniejszych?
I czy były odmiany dla różnych flot (zapewne były) na przykład pokład Brytyjczyków i Francuzów.
Jeśli tak to czy są schematy?
Z góry dziękuje za odpowiedź.

Jak nie ma trudno, wykorzystam ten^ Szalupa na scotish musi być spuszczana.
_________________
Pozdrawiam,
Wiktor.



Na świecie są trzy najpiękniejsze rzeczy ~
Kobieta w tańcu, galopujący koń i żaglowiec pod pełnymi żaglami.
 
 
Karrex
Admirał Wszechflot i Mórz


Posty: 5607
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-09-01, 23:25   

Schemat, który przedstawiasz dotyczy wciągania/opuszczania łodzi na pokład galeonów w czasach gdy nie "wynaleziono" jeszcze żurawików - wcześniej łodzie (w minimalnej ilości jednej, dwóch, Vasa miał chyba trzy) były ciągnięte za rufą, a nie składowane na pokładach.

Późniejsze schematy :


c. 1830


Musisz poszukać planów podobnych jednostek z czasów twojej "Szkotki" lub w literaturze np. o szkunerach (jak tam była rozwiązana sprawa łodzi).


Model szkunera Albatros

Na Kodze Jarek (jerry_bee) założył grupy tematyczne (jest tam "bogata" literatura m.in.: "..."Rigging period fore-and-aft craft" L. Petersson - mnóstwo rysunków opisujących olinowanie kutra, lugra i szkunera, w zasadzie pozycja obowiązkowa..."), skontaktuj się z nim, może ma jakieś info na interesujący cię temat. Zapytaj też Adama (oksal), Artura (awas) może Konrada (Kon_Bar).
_________________
Pozdrawiam
Karol



 
 
Wiktor
Komodor


Posty: 480
Skąd: Starogard
Wysłany: 2018-09-02, 21:06   

Dzięki za tak szybka odp.
Już nawet przed budową i w trakcie, szukałem planów, monografi, schematów, ale jak widać brytoli w tamtym okresie szkunery nie interesowały-pływał pływał. koniec. nie dokumentowali tych jednostek tak jak np. Victory. Pozostaje mi improwizować.
Albo ja źle szukam. (bardzo prawdopodobne :lol: )
Co do grup to teraz dopiero "odkryłem" że można do nich dołączać. <ouch> <sorki>
_________________
Pozdrawiam,
Wiktor.



Na świecie są trzy najpiękniejsze rzeczy ~
Kobieta w tańcu, galopujący koń i żaglowiec pod pełnymi żaglami.
 
 
Karrex
Admirał Wszechflot i Mórz


Posty: 5607
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-09-02, 22:22   

Wiktor napisał/a:
...
I się zaczęło! WYBLINKI. :-x , niestety chyba wybrałem niefajny (dziadoski :?: ) sposób....
Ale PANIE damy rade!!!! :lol:
Jest zabawa na całe wakacje.
...

Patrząc na wyniki twojej wakacyjnej pracy i tej "dziadowskiej",



i tej drugiej, odnoszę wrażenie, że zmarnowałeś wakacje. Efekty wizualne nienajlepsze. Nie podoba mi się kolor i grubość linki na skrajnych wantach, robią wrażenie "bałaganu", i jest tego więcej niż powinno być.



Na schemacie widać trójkątne jufersy stosowane przed okrągłymi (karaki, wczesne galeony, zapewne XV - XVI wiek, pocz. XVII ma jufersy bardziej sercowate - patrz Vasa), więc metoda niezbyt szczęśliwie dobrana do XIX w. szkunera.



Na modelu Zdzisława jakoś się broni (wizualnie - wygląda to czysto i równo), bo model dość duży i te wiązania na skrajnych wantach zrobione cienką linką nie rażą jak u ciebie.



Tu masz przykład want i wyblinek na galeonie z pocz. XVII w. (model kagry)


http://www.koga.net.pl/fo...?p=37361#p37361

tak to powinno wyglądać. Czysto i poprawnie, wanty czarne i wyblinki ładnie się prezentują.


Inne metody wiązania mamy w wątku
» Dyskusje modelarskie » Wyblinka
http://santisimatrinidad....php?p=1516#1516


od poprawnych z uchem (okami)


holenderski VOC Amsterdam


właściwe wiązanie wyblinki na pierwszej wancie

do uproszczeń modelarskich:



my w naszych modelach możemy zawiązać zwykły węzeł na pierwszej wancie



następnie klejem CA (szybkoschnącym cyjanoakrylem, cyjanopanem) nasycić (skleić) węzeł, odcinając po wyschnięciu nadmiar nitki.
W modelarstwie można też iść na większe uproszczenia i wyblinkę (nić) przeszyć przez wanty i tak jak poprzednio nasycić klejem CA.



Ja osobiście wybrałbym opcję drugą (środkową) z rysunku powyżej. Po sklejeniu skrajnych węzłów, nadmiar linki odciąć, żeby nic nie odstawało.

:arrow: W celu poszerzenia wiedzy polecam post p. Krzysztofa Gerlacha:
» Budowa żaglowców » Wiązanie wyblinek, wzmocnienia want
http://santisimatrinidad....php?p=5477#5477


:arrow: oraz dla utrwalenia wiedzy inne "około wyblinkowe" tematy:
» Budowa żaglowców » Jufers / Talrep
http://santisimatrinidad....php?p=1646#1646
» Techniki modelarskie » Zamocowanie want
http://santisimatrinidad....php?p=4666#4666
_________________
Pozdrawiam
Karol



 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Chronicles v 0.2 modified by Nasedo

| | Darmowe fora | Reklama
Strona portalu