SHIPMAN Strona Główna SHIPMAN
FORUM MODELARSTWA SZKUTNICZEGO

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat :: Następny temat
[Vasa] Wiktor / dyskusje
Autor Wiadomość
Wiktor
Komodor


Posty: 480
Skąd: Starogard
Wysłany: 2018-12-30, 09:53   

Dziadek napisał/a:
Obrazek

(Na rysunku pomylona jest nazwa elementu - tylnica)

Tylnica jak dobrze widać na tym rysunku ma krzywiznę tak samo jak rzut z boku na pawęż. Uznanie jej za krzywą jest błędem, bo taka ma być. Dokładnie do niej ma dopasowany kształt ster. A więc problem się powtórzy przy jego montażu.

Ster też wyprostuje szlifując :-) .
Dzięki.
_________________
Pozdrawiam,
Wiktor.



Na świecie są trzy najpiękniejsze rzeczy ~
Kobieta w tańcu, galopujący koń i żaglowiec pod pełnymi żaglami.
 
 
REKLAMA

Posty: 5607
Wysłany: 2019-01-07, 20:07   

 
 
Karrex
Admirał Wszechflot i Mórz


Posty: 5607
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-01-07, 20:07   

Właściwie to nie wiem od czego zacząć, bo błędów trochę się uzbierało.

1. Powyrównuj boki ambrazur, te w kółkach nie są proste, te strzępy zaznaczone strzałkami mogą przeszkadzać przy wklejaniu wewnętrznych listewek (felców).
http://santisimatrinidad....p?p=17123#17123



2. W poście http://santisimatrinidad....p?p=17147#17147
Wiktor napisał/a:
...
Kadłub wyszlifowany, stępka i kil wklejone, zacząłem oklejać.
...

Stępka i kil to to samo - coś nieuważnie czytasz zeszyty z kolekcji, jak i tematy na naszym forum
» STĘPKA, kil / STEWY
http://santisimatrinidad....php?p=1617#1617


3. W tym samym
Wiktor napisał/a:
...
Był krzywy więc wyprostowałem szlifując
...

Była krzywa, bo to stewa rufowa ew. tylnica (rodz. żeński, więc była ;-) ).

Co do samego prostowania stewy, a co za tym idzie i płetwy sterowej (jak jest w dostępnych planach) to może i niekonieczna przeróbka, gdyż jak widać na modelu Papegojan te elementy idą po łuku:


Papuga w bitwie oliwskiej 1627 r. walczyła po stronie szwedzkiej.

Ty już zdecydowałeś o prostowaniu, ale info dla innych, że to niekonieczne.

4. W kolejnym poście błąd o stępce już ci poprawiłem,
http://santisimatrinidad....p?p=17182#17182

natomiast nie wiem skąd wziąłeś takie łączenie stępki ze stewą rufową (tylnicą).



Ten czop w stewie wchodzi we wpust w stępce i jest niewidoczny




» Łączniki stępki ze stewami
http://santisimatrinidad....p?p=16867#16867
_________________
Pozdrawiam
Karol



 
 
Wiktor
Komodor


Posty: 480
Skąd: Starogard
Wysłany: 2019-01-07, 20:38   

Karrex napisał/a:
...
Właściwie to nie wiem od czego zacząć,
...

Ad1, poprawię
Ad2. na Kodze wyjaśnili, i tak dzięki.

Wzorowałem się na tym:

A tam stępka jest prosta (The Royal Warship Vasa).
Klamka zapadła, ster też zeszlifuje do prostego.
Jeśli ten czop jest niepoprawny to i tak zakryją go listewki 2 poszycia, więc tragedii nie ma.
Dzięki!
_________________
Pozdrawiam,
Wiktor.



Na świecie są trzy najpiękniejsze rzeczy ~
Kobieta w tańcu, galopujący koń i żaglowiec pod pełnymi żaglami.
 
 
Karrex
Admirał Wszechflot i Mórz


Posty: 5607
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-01-07, 23:11   

Zwróć uwagę, że rysunek na którym się wzorowałeś to PRZEKRÓJ Wazy czyli "przekrojenie" kadłuba wzdłuż osi (również stępki i wszystkich elementów drewnianych kadłuba - wręg, stewy rufowej, steru, poprzecznic, pokładników, pokładów, podpór, etc. - kolor żółtoochrowy).
_________________
Pozdrawiam
Karol



 
 
Wiktor
Komodor


Posty: 480
Skąd: Starogard
Wysłany: 2019-01-08, 13:49   

Karrex napisał/a:
Zwróć uwagę, że rysunek na którym się wzorowałeś to PRZEKRÓJ Wazy czyli "przekrojenie" kadłuba wzdłuż osi (również stępki i wszystkich elementów drewnianych kadłuba - wręg, stewy rufowej, steru, poprzecznic, pokładników, pokładów, podpór, etc. - kolor żółtoochrowy).

Kto by pomyślał, mam nadzieję, że tego babola zakryją listewki, a jak nie to będzie trzeba myśleć...
_________________
Pozdrawiam,
Wiktor.



Na świecie są trzy najpiękniejsze rzeczy ~
Kobieta w tańcu, galopujący koń i żaglowiec pod pełnymi żaglami.
 
 
Viper
gardemaryn

Posty: 60
Skąd: małopolska
Wysłany: 2019-01-20, 23:24   

sorki
_________________
Żyj długo i pomyślnie

Ostatnio zmieniony przez Viper 2019-01-22, 23:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Yemar
Nadkapitan


Posty: 337
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-01-21, 10:18   

Cześć
krzywizna kadłuba, szczególnie w części dziobowej i rufowej nie jest niestety łatwa do poszycia deskami, które nie chcą się giąć w dwóch osiach (trochę chcą, ale nie takie cienkie jak to co macie na drugim poszyciu). Metoda jest taka moim skromnym zdaniem, że całość poszycia w części dziobowej, od stępki do linii wodnej trzeba dokładnie zaplanować przed położeniem pierwszej planki. Oznacza to niestety trochę mierzenia, zapisywania i rysowania, ale odwdzięcza się pięknie wyglądającym plankowaniem. Jeżeli Ci to pomoże, zerknij do mojej relacji z poszywania Victory LINK . Co prawda nie zastosowałem tam w 100% metody, o której piszę powyżej bo sam zacząłem bez planu, ale w którymś momencie także doszedłem "do ściany" i musiałem podjąć ważne decyzje.

Pozdrawiam
Robert
_________________
Fides & Perseverantia


 
 
Dziadek
Wiceadmirał królewski
Admirał Wszechflot i Mórz


Posty: 1806
Skąd: Kędzierzynka
Wysłany: 2019-01-22, 16:52   

W najmniejszym stopniu nie można porównać poszycia Victory z poszyciem Vasy. Zastosowanie poszycia Victory na Vasie jest zupełnie nierealne z racji zupełnie innej budowy skorupy kadłuba. Victory część denną i podwodną ma półokrągłą więc można stosować na całej płaszczyźnie wszystkie metody skosowania listewki. Vasa część denną ma prawie zupełnie płaską i przy odstąpieniu od rad instrukcji można się tak zapętlić, że trzeba będzie w części dziobowej dawać odwrotne skosy jak na rufie.
Pisałem już o tym wcześniej.

Wiktor pytasz o radę.
NIE KOMBINUJ USIŁUJĄC MĘDRKOWAĆ

Nie masz jakiegokolwiek doświadczenia w układaniu poszycia. Jeśli uważasz, że jest inaczej, to jesteś w dużym błędzie!

Instrukcje pisze się po to aby mniej albo w ogóle nie doświadczeni "pierwszoklasiści" modelarstwa mogli skorzystać z dobrodziejstwa dostarczonych w ramach kolekcji części. Chcesz chłopcze wybudować ten model to trzymaj się kurczowo i bezkrytycznie instrukcji bo ją dla Ciebie napisali. W krótkim czasie usiłując się popisać psujesz kolejno elementy modelu np. ster a teraz poszycie.

Więc jeszcze raz moja rada. Weź w łapki pokornie instrukcję i staraj się robić to co tam jest narysowane i napisane. Może, podkreślam może uda Ci się dobrnąć jakoś do olinowania. Inaczej nie masz szans.
_________________
Jestem tylko rzemieślnikiem wśród artystów



 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Chronicles v 0.2 modified by Nasedo

| | Darmowe fora | Reklama
Strona portalu