Temat z wątku:
» Łodzie okrętowe / Łodzie ST / Łodzie HMS Victory » Szalupa Bounty, 1789. Zestaw Model Shipways http://santisimatrinidad....php?p=3506#3506
odświeżony i uzupełniony o brakujące zdjęcia.
Laserowo wycinane elementy z lipy, metalowa kotwica, mosiężne okucia i zawiasy, linki.
Dostępne są również zadrukowane fryzy boczne i dekoracja rufy.
Prototyp modelu, plany i instrukcja: Chuck Passaro.
model łodzi; 32-stopowa, 4 wiosłowa, 6 beczek na wodę; skala 1:24
_______________________
O typie łodzi okrętowej pinnace z XVIII-XIX w. - można poczytać na naszym forum w tematach:
» DAWNE ŁODZIE OKRĘTOWE » PINNACA http://santisimatrinidad....php?p=1266#1266
» National Maritime Museum, Greenwich, London » Pinnace http://santisimatrinidad....php?p=1338#1338
Pod zdjęciami w zakładce Instructions & Parts List znajdują się 22 pliki w formacie PDF z instrukcją budowy, listą elementów i przydasiem do hurtowego gwoździowania miedzianych blaszek.
http://modelexpo-online.c...yren-1-64-scale
Siedem lat temu (na Kodze w relacji kol. hscx) na temat modelu USS Syren (Model Shipways)
Tomek Aleksinski napisal:
Mialem przyjemnosc ogladac ten zestaw (bez otwierania pudelka) na ostatniej wystawie modeli w Newport Beach, Kalifornia i bylem pod sporym wrazeniem.
Wszystkie zestawy amerykanskiej firmy Model Shipways sa z reguly bardzo rzetelnie opracowane (powiedzialbym, ze znacznie lepsze od zestawow europejskich, moze z wyjatkiem zestawow Jotika), osprzet - jak to nazywasz, jest dokladniejszy i jepszy jakosciowo.
Tradycyjnie, zestawy MS sa zaopatrzone w drewno lipowe - gatunek amerykanskiej lipy, ktora sie tu nazywa basswood - nieco twardsza i o rowniejszych slojach od lipy europejskiej. Elementy precyzyjnie powycinane laserem . Plany sa bardzo drobiazgowe, jesli bedziesz sie stosowal do szczegolowej instrukcji montazu, powstanie bez watpienia fajny i atrakcyjnie wygladajacy model.
Lipowe planki na burty mozesz wymienic na swoje, np. z czeresni lub (lepiej) z gruszy, jesli masz taka mozliwosc.
Zycze dobrej zabawy! :)
Jak zobaczymy w relacji kol. hscxUSS SYREN, model z wyższej półki, a po wstępnym złożeniu owrężenia okazało się, że podłużnica uległa wypaczeniu:
zdjęcie hscx
Jak widać podłużnica nadaje się do wymiany lub prostowania (no i stocznia do klejenia owrężenia).
W relacji http://www.koga.net.pl/fo...?p=47855#p47855 kolega pokazał, jak rozwiązał ten problem.
...
zestaw Model Shipways z USF Constitution jest bardzo dobrym, jesli chodzi o zestawy. Mam go w swym posiadaniu (jak dotad jeszcze nietkniety w pudelku, ale przegladalem drobiazgowo zawartosc). Jest opracowany dosc rzetelnie na podstawie planow wg. amerykanskiej Marynarki Wojennej z lat przebudowy jednostki (lata 1920-te) oraz wg. planow opracowanych przez Bena Lankforda (emerytowany amerykanski inzynier szkutniczy, zajmujacy sie jako hobby projektowaniem zestawow dla firmy Model Shipways, do niedawna czlonek miedzynarodowej listy modelarzy szkutniczych Seaways SiS). W zestawie tak materialy modelarskie, jak i plany sa bardzo dobrej jakosci i przedstawiaja okret w dzisiejszej konfiguracji (nieco odmiennej od oryginalnej, szczegolnie konfiguracja rufy).
Przypominam, ze jest to zestaw opracowany w konwencji plank-on-bulkhead, czyli tzw. planka na grodzi. Z tej przyczyny nie nadaje sie on do przedstawienia modelu w konfiguracji Admiralty, z nieposzytym kadlubem nizej linii wodnej, bo nie masz pod poszyciem autentycznie wygladajacego owregowania kadluba, a tylko te lite grodzie.
Niemniej, dobrze zbudowany model z tego zestawu prezentuje sie iscie monumentalnie i bez watpienia bedzie wzbudzal zachwyt wsrod ogladajacych!
Budowa tego modelu z zestawu nie wymaga posiadania skomplikowanych i drogich narzedzi mechanicznych (a tylko garsc recznych), ani jakiegos osobnego pomieszczenia typu warsztatu modelarskiego (choc takowe jest zalecane). Bardzo szacunkowy czas na wykonanie modelu to przynajmniej 5 lat! (chyba, ze pojdziesz na skroty i znacznie uproscisz zestaw).
...
cena 650 dolców nie jest niska (a wprost przeciwnie) - [obecnie $399.99 K.], ale wierz mi, ze zawartosc zestawu tez jest imponujaca.
[...]
Model Expo, o ile mi wiadomo, nie wysyla zestawow do Polski (narzekali ze dawniej mieli stamtad nieprzyjemne doswiadczenia, zaginione przesylki itp. wiec zrezygnowali z tego rynku). Gdybys sie jednak zdecydowal na ow zestaw, to musialbys sobie zalatwic prywatny deal z kims jadacym do Stanow, zeby Ci przywiozl toto pudlo (dosc duze i ciezkie, ostrzegam!)
Ciekawe czy obecnie te? są problemy z zamówieniami z Polski.
RELACJE
Nie znam rodzimej relacji z budowy tegoż zestawu, ale mogę polecić relację na Kodze wg planów Model Shipways Inc. (skala 5/32” czyli 1:76,8) z materiałów własnych ś.p. kolegi Marka, którego miałem okazję poznać i widzieć model w Tczewie na Zjeździe Kogi.
» USS Constitution (Conny) by mjk http://www.koga.net.pl/fo...php?f=7&t=27585
Witam.
Jak wiecie, zamówiłem jakiś czas temu zestawik Amati/Victory models~HMS Fly. W cenie 1157,- (+dostawa) zestawik ładnie zrobiony, ale w tej cenie oczekiwałem czegoś lepszego, mianowicie drewnianych wózków do dział i lepiej wykonanych falkonetów, to tak na 1 rzut oka. Więcej szczegółów podam oczywiście, jak się za nieg zabiorę. Zapomniałbym bym dodać, że plany linek i ogólnie plany są BARDZO DOBRE/CELUJĄCE, w olinowaniu stałym NIE MA UPROSZCZEŃ, KAŻDY PUNKT~etap/krok POSIADA osobny arkusz papieru, co w moim poprzednim projekcie i obecnym było by nie do przyjęcia . Nie wspomnę, że nie ma tu bander, hmmm są ale w "upgrade kit" bym pewnie domówił, ale za cene 42euro, dostawy z Włoch, emm chyba nie. MODELNET nie sprowadził razem z Fly'em tego "dopełniacza" Najbardziej żal mi, że nie ma bander /lub nie znalazłem i będzie trzeba zrobić, tak samo z mocowaniem armat, PIERWSZy raz będe wiercił dziurki do oczek w metalowych łożach.
_________________ Pozdrawiam,
Wiktor.
Na świecie są trzy najpiękniejsze rzeczy ~
Kobieta w tańcu, galopujący koń i żaglowiec pod pełnymi żaglami.
O SANT JUAN BAUTISTA
San Juan Bautista był statkiem zbudowanym w Japonii na początku 1600 roku, na wzór hiszpańskiego galeonu.
W tamtym czasie był to duży japoński statek morski typu zachodniego o masie około 500 ton, zbudowany przy współpracy Sebastiana Vizcaino, Hiszpana, który przebywał w Sendai w Japonii.
Według ówczesnych dokumentów historycznych mówiono, że został zbudowany w ciągu ok. 45 dni przy użyciu 800 stolarzy, 600 kowali i 3000 różnych pracowników.
W 1613 r. Przeprawa przez Pacyfik w celu negocjacji handlowych z Hiszpanią. Żaglowcem używanym w tym czasie był San Juan Bautista.
W 1993 r. Ukończono remont drewnianego statku w prefekturze Miyagi - Ishinomaki, który został wystawiony na pomoście cumowniczym.
W 2011 roku, został uszkodzony przez katastrofę spowodowaną trzęsieniem ziemi wraz z obiektami
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum