SHIPMAN Strona Główna SHIPMAN
FORUM MODELARSTWA SZKUTNICZEGO

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat :: Następny temat
Sposoby dopasowywania listew poszycia
Autor Wiadomość
Wiktor
Komodor


Posty: 436
Skąd: Starogard
Wysłany: 2018-08-25, 16:36   Sposoby dopasowywania listew poszycia

Temat wyodrębniony z dyskusji i relacji Wiktora z budowy Vasy
http://santisimatrinidad....p?p=16509#16509


W relacji Wiktor napisał:
    ...
    ostro nadgoniłem poszywanie, które (niestety) wychodzi mi tragicznie, może przez sposób cięcia listewek - nie wiem. Już wiem po co projektanci dają 2 warstwy, żeby taki laik jak (np.) ja mógł poćwiczyć robienie bez szpar, jak teraz na to patrze to mogłem dać już 1 poszycie wg oryginalnej metody holenderskiej (lub zwężyć planki ku dziobowi...)


    ...
    "sposób na cięcie listewek, jak znacie inny - lepszy, to bym prosił o ujawnienie (jeśli to jest napisane gdzieś w relacjach to przepraszam, najwyraźniej mi umknęło)."
    ...



Dziadek napisał/a:
...
Linijka i ostry nóż.

Robisz sobie jaja, czy faktycznie tego nie wiesz. Jeśli nie wiesz, to jak zrobiłeś poszycie na ukończonych kadłubach i jak ciąłeś listewki 0,5 mm drugiego poszycia? :roll:
...

Tak na serio to spróbowałem ciąć listewki pod kątem "tradycyjnym" sposobem, i O DZIWO :-> wychodzą lepiej niż spod brzeszczota. Dziw, że nawet nie spróbowałem wcześniej tego.....
O zgrozo najlepszy sposób to banalny sposób.

Pozdrawiam i przepraszam.

IMG_20180825_162227.jpg
pewnie gdzieś gdzieś to pisałem ale jest to nożyk AK 4 z ostrzem KB
Plik ściągnięto 814 raz(y) 224,16 KB

IMG_20180825_162213.jpg
na rufie trochę gorzej ale i tak lepiej niż wcześniej
Plik ściągnięto 814 raz(y) 161,75 KB

IMG_20180825_162205.jpg
trochę nie na temat ale byłem zmuszony zdradzić wikol na rzecz CA, kleiłem nim tylko łączenia "na styk" z wręgą.
Plik ściągnięto 814 raz(y) 98,18 KB

IMG_20180825_162154.jpg
Plik ściągnięto 814 raz(y) 145,02 KB

IMG_20180825_162147.jpg
Plik ściągnięto 814 raz(y) 157,88 KB

_________________
Pozdrawiam,
Wiktor.



Na świecie są trzy najpiękniejsze rzeczy ~
Kobieta w tańcu, galopujący koń i żaglowiec pod pełnymi żaglami.
 
 
REKLAMA

Posty: 158
Wysłany: 2018-08-26, 00:44   Dopasowanie listew za pomocą szlifierki talerzowej

 
 
dali
III Oficer


Posty: 158
Skąd: Sobin
Wysłany: 2018-08-26, 00:44   Dopasowanie listew za pomocą szlifierki talerzowej

Dopasowanie listew poszycia za pomocą szlifierki talerzowej

Mój sposób na niezawodne i precyzyjne "cięcie" listewek to szlifierka talerzowa.
Jeśli takiej nie posiadasz, to najtaniej taką szlifierkę możesz kupić w Lidlu za 179 zł.

:arrow: Lidl

» Szlifierka talerzowa / Parkside
http://santisimatrinidad....p?p=15279#15279


Oczywiście teraz jej nie ma, ale w wkrótce się pojawi, ostatnio była w lutym i pewnie niebawem znowu się pojawi.

Szlifierka talerzowa to jedno z podstawowych narzędzi jakie powinieneś mieć w swojej nowej modelarni, możesz też sobie sam taką szlifierkę skonstruować, ale koszty będą podobne, a może nawet większe dlatego polecam zakup w Lidlu.

:arrow: szlifierka talerzowa na Kodze


Na zdjęciach pokazałem jak "ciąłem" listewki.







_________________
Pozdrawiam Piotrek

 
 
Dziadek
Lord Wielki Admirał
Admirał Wszechflot i Mórz


Posty: 1635
Skąd: Kędzierzynka
Wysłany: 2018-08-26, 07:16   Dopasowanie listew za pomocą nożyka

Dopasowanie listew poszycia za pomocą nożyka i papieru ściernego

Rada z maszynką bardzo dobra i maszynka też bardzo przydatna. Moim zdaniem jest jedno ale. Wydaje się, że jest doskonała do obróbki materiału od określonej grubości w górę.
W przypadku listewek drugiego poszycia (te na Vasie przeciętna grubość 0,37 - 0,39 mm) pozostaje wyłącznie nóż i bloczek z papierem ściernym.

Jeśli faktycznie użycie noża jest problemem proponuję kilka rad.

Bardzo mocno przyciskam linijką listewkę. Pierwsze nacięcie delikatne. Później kilka razy mocniej. Po głębszym nacięciu można linijkę odłożyć i ponownie zrobionym śladem dociąć do końca. Tak jak na pierwszym zdjęciu listewkę skosujemy wzdłuż "do siebie" lub jak kto woli "z włosem" nie odwrotnie bo się postrzępi. Po ucięciu wystarczy delikatnie podszlifować bloczkiem z papierem ściernym.





Aby uciąć listewkę na półokrągło ucinam ją pod trzema różnymi kątami kolejno. Następnie bloczek z papierem i gotowe.




Często dłużej trwa mierzenie niż samo docinanie. No a jeżeli chodzi o drugie poszycie to nie bardzo sobie wyobrażam, że można użyć innego sposobu.
_________________
Jestem tylko rzemieślnikiem wśród artystów



 
 
Wiktor
Komodor


Posty: 436
Skąd: Starogard
Wysłany: 2018-08-26, 10:49   

dali napisał/a:
Mój sposób na niezawodne i precyzyjne "cięcie" listewek to szlifierka talerzowa. Jeśli takiej nie posiadasz to najtaniej taką szlifierkę możesz kupić w Lidlu za 179 zł. Oczywiście teraz jej nie ma, ale w wkrótce się pojawi, ostatnio była w lutym i pewnie niebawem znowu się pojawi.


Niestety do dziś pluję sobie w brodę, że tego nie kupiłem :-(


Sposób "Dziadkowy" jak zawsze niezawodny, "najlepszy sposób to banalny sposób"
Dziękuję za "fatygę" by pokazać laikowi jak dobrze ciąć.

Pozdrawiam.
_________________
Pozdrawiam,
Wiktor.



Na świecie są trzy najpiękniejsze rzeczy ~
Kobieta w tańcu, galopujący koń i żaglowiec pod pełnymi żaglami.
 
 
BEN
dejman

Posty: 11
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 2018-09-12, 20:46   

Witam
Posiadam ostrze stalowe o długości 15cm ( z plastikowej szatkownicy do warzyw).
Cięcie listewki po skosie wykonuję dwoma uderzeniami młoteczka. Ważne, że ostrze jest jednostronne i cięcie jest precyzyjne, łatwe i szybkie - polecam
Pozdrawiam BEN
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Chronicles v 0.2 modified by Nasedo

| | Darmowe fora | Reklama
Strona portalu