Wyraźnie furty są równoległe do linii pokładu. Tomick pokazuje to wszystko z daleka, ale wydaje się,
że obrał wersję pokazaną u góry. Włosi (X2) zrobili równolegle do wręg, a więc tak jak np. na Victory.
Ponieważ znów robię na podstawie instrukcji to powinienem się do niej dostosować.
Sprawdziłem w dalszych numerach i dalej jest tak samo.
Czyli to nie wybryk aparatu foto, perspektywy, czy innych złudzeń.
...
Pewnie niezawodny Karrex znajdzie gdzieś w planach jak powinno być prawidłowo.
Moim skromnym zdaniem furty powinny być równoległe do pokładu tak jak przedstawia instrukcja.
...
Teraz to już nie wiem czy lepiej być niedocenianym, czy przecenianym
Szczerze powiem nie zgłębiałem tego problemu i nawet nigdzie się nie spotkałem, żeby ktoś na forach modelarskich postawił taką kwestię.
Co do planów z epoki, to z niektórych wynika, że mogło być stosowane jeszcze trzecie rozwiązanie - dolna krawędź ambrazury równoległa do pokładu, a pionowe równoległe do wręg.
To trzecie rozwiązanie można zastosować jeśli sami robimy klapy furt działowych, gdyż skrajne na dziobie i rufie są rombami.
Jeżeli w kolekcji będą metalowe odlewy (klap furt) to faktycznie musimy zdecydować czy robimy równolegle do pokładów, czy do wręg.
W Galeonie i w ST robiłem równolegle do pokładów, chociaż bardziej mi się podoba równolegle do wręg (przy dużych "wzniosach" pokładów te skrajne się nie "wywracają" - jak patrzymy na burtę).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum